4 Eylül 2015 Cuma

JAPONCA ÖĞRENELİM -1-

こんにちわ!みんなさん  /HERKESE MERHABA/

Bugüün Japonca öğrenmeye başlıyoruz . Ama ilk önce Japonca hakkında biraz bilgi sahibi olalım.

*Japoncada Hiragana, Katakana ve Kanji olmak üzere üç farklı yazı sistemi kullanılır
*Hiragana, kökeni Japonca olan kelimelerin ve ek, bağlaç ve edatların yazımında kullanılıyor. *Japoncaya diğer dillerden geçen sözcüklerin ve ses veya durum taklit eden yansımaların (şırıl şırıl, çatır çutur, vb.) yazımında ise Katakana alfabesi kullanılır.
*Kanji ise kelime köklerini yazmakta kullanılır. .Yani her bir Kanji bir sözcüğü karşılar diyebiliriz.Çince karakterlerdir kendileri.
*Ayrıca Japonca Türkçe gibi Ural-Altay dil ailesinden olduğu için dil mantığı , cümle öge sıralaması birbirine çok benziyor. Bu nedenle Türkler Japoncayı en güzel konuşan milletler arasındalar. Çok şanslıyız .

HİRAGANAYI GÖRELİM Mİ ?


































HIMM ÇOOK KOLAYMIŞ BU . EVET EVET KOLAY :)



KATAKANAYI GÖRELİM Mİ?


































HIRAGANAYI ÖĞRENEN BUNU DAHA KOLAY ÖĞRENİR .( YALAN BEN HALA TAM ÖĞRENEMEDİM BUNLARI :) )



KANJİYİ GÖRELİM Mİ?

NASIL BEĞENDİNİZ Mİ ? :D HEPSİ BU KADAR DEĞİL TABİİ Kİ. DAHASI VAR YAKLAŞIK 7000 (!) TANE VARMIŞ BUNLARDAN.KORKUNÇ AMA PES ETMEK YOK .ŞİMDİDEN 80 TANE ÖĞRENDİM BİLE :D Aralığa kadar 300'e tamamlamam gerek hangi ara yapacaksam bu işi bende bilmiyorum. Neden aralık diye mi sordunuz ? Çünküüü Japonca yeterlilik sınavı olan JLPT ye gireceğim . Çalışıyorum tabii ama yeterli değil sanki . Birinin ideallerimi hatırlatması gerek sık sık bana ... :(

NEYSE NEYSE JAPONCAYA GERİ DÖNELİM :)

***Bir kaç tane kalıp öğrenelim -->
 KONNİCHİWA = MERHABA
 ARIGATOU= TEŞEKKÜRLER (günlük form)
 ARİGATOU GOZAİMASU= TEŞEKKÜRLER ( Kibar form)
 OYASUMİ NASAİ = İYİ GECELER
 OHAYOU GOZAİMASU = GÜNAYDIN
 KONBANWA= İYİ AKŞAMLAR
 YOROSHIKU ONEGAİSHİMASU= TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM

BU GÜNLÜK BU KADAR YETER . ÖĞRENİNCE YORUM YAZMAYI UNUTMAYIN,  YARIN YENİ BİR YAZIYLA SİZLERLE BİRLİKTEYİM .GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE . JA NEE !!
(BLOĞUMUN EN BÜYÜK TAKİPÇİSİ OLAN ŞEYMA'YA BURDAN SELAMLARIMI GÖNDERİYORUM . :D :D )

(BLOG DIŞINDA İNSTAGRAMDAN ( @esmanuroguz1)) VE MAİL (esma-ee@hotmail.com ) YOLUYLA BANA ULAŞABİLİRSİNİZ. )




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder